2013. március 29., péntek

Locsoló versek gyerekeknek...


Van egy nagy fiam(8),aki még jár apával locsolkodni...és ezért mindig kell verssel is készülnöm!Keresgéltem a neten,természetesen számtalan locsoló verset lehet találni(meg is lepődtem néhány kategórián...),nem könnyű a választás:)Én kifejezetten a rövid,egyszerű verseket szeretem,mert könnyen megtanulhatóak és nem unja meg senki amíg a gyerkőc elmondja:)))Néhányat mutatnék Nektek is,bár biztosan ismerősek lesznek!



Kelj föl párnáidról, szép ibolyavirág,
Nézz ki az ablakon, milyen szép a világ!
Megöntözlek szépen az ég harmatával,
Teljék a tarisznya szép piros tojással!



Kerek erdőn jártam,
Piros tojást láttam,
Bárány húzta rengõ kocsin,
Mindjárt ideszálltam.
Nesze hát rózsavíz,
Gyöngyöm, gyöngyvirágom.
Hol a tojás, piros tojás?
Tarisznyámba várom



Ákom-bákom, berkenye, 
Szagos húsvét reggele. 
Leöntjük a virágot, 
Visszük már a kalácsot



Itt a húsvét, eljött végre 
A szép lányok örömére 
Mert a lányok szép virágok 
Illatos víz illik rájuk 
Ne fuss hát el, szép virágom, 
Locsolónak csók jár, három.



Van e háznak rózsabokra, 
nyúljék élte sok napokra, 
hogy virítson, mint rózsaszál, 
megöntözném: ennyiből áll 
e kis kertész fáradsága, 
piros tojás a váltsága.



E szép ajtón bekopogék 
Ha nem bánják, locsolkodnék 
Öntök asszonyt lányával, 
Várok tojást párjával. 
Ha pedig sajnáljátok, 
Mindjárt porrá áztok, 
Mert kölni helyett 
Vizet öntök rátok!




MINDEN KEDVES OLVASÓMNAK KELLEMES HÚSVÉTI ÜNNEPEKET KÍVÁNOK!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...