2013. július 2., kedd

Kemencében sült meggyes- és túrós rétes...

készült a hétvégén.Kicsit csaltunk,mert nem réteslapból,hanem leveles tésztából sütöttük(anyósom így szokta),de az íze....mennyei volt! :)Pontos adagokat a hozzávalókról nem tudok írni,mert nem méricskéltünk,de aki már készített rétest az tudja miből mennyit...
A leveles tésztát ketté vágtuk,egyenként kinyújtottuk és kívánság szerint töltöttük,majd feltekertük.Tepsibe tettük és felvert tojással lekentük,aztán irány a kemence...Kb. 20-25 perc alatt sült meg.
Nem sok maradt belőle másnapra...:)))








15 megjegyzés:

  1. Hű de guszta!!! Igazán lefényképezhetted volna apósod kemencéjét is, mert kíváncsi lettem volna arra is! D:))
    Isteni lehetett! A meggyesért oda vagyok...puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lefényképeztem azt is :))Nekem is a meggyes a kedvencem!

      Törlés
  2. Nyammmi. :-) Nagyon finomnak tűnik.
    A kemencére én is kíváncsi vagyok. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van fénykép arról is,majd pótolom a hiányosságot...:))

      Törlés
  3. Kemencében sült? Jaj, mióta szeretnék egy kemencét! Benne van a következő 5 éves tervben:-)))
    Nagyon szép lett! Én is leveles tésztával szoktam rétest sütni, szerintem finomabb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kemence nekünk is egy kincs!!!!A házhoz kaptuk örökségként,már több tíz éves....
      Amiben most sütöttünk,azt a férjem építette anyósoméknak:)Ha lesz rá lehetőségetek,ne hagyjátok ki,mert remek dolgokat lehet benne készíteni:)))

      Törlés
    2. Belli, könyvet is vettem a Férjemnek a kemenceépítésről, van hozzá sok bontott tégla, egy modell a konyhában kifüggesztve, csak végre tereprendezés kéne, aztán meg idő, és elhatározás, és lesz kemencém :-) Aztán meg sütök benne szép nagy kenyereket, mint régen a Nagymamám. Álmodozni szabad, az nem kerül semmibe:-)))

      Törlés
    3. Álmodozni szabad,sőt kell is...Biztosan lesz egyszer neked is,és akkor jöhetnek a kemencés bejegyzések:)))

      Törlés
  4. Hát ez valami fenséges lehetett...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát.....az volt:)))Hiányoztál,jó,hogy megint itt vagy!

      Törlés
  5. Húúú,még a nyál is összefolyt a számba!!Biztos nagyon fincsi volt,rétes imádó vagyok,és most bele is gondoltam,hogy milyen régen is ettem.A hétvégén én is sütök!!Köszi az ötletet! :-) :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg fini volt:))Nagyon örülök,hogy ebben is hasonlítunk(én is rétes imádó vagyok és horgolni is imádok:) )
      Ja és szívesen!

      Törlés
  6. Thank you very much for your post, it makes us have more and more discs in our life, So kind for you, I also hope you will make more and more excellent post and let’s more and more talk, thank you very much, dear. Now i need to my blog friv 2 | friv 2014

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...